موتور ها : الکتریک – سوختی ( الکلی ، بنزینی ، جت )
نوشته شده توسط admin در دسته مفاهیم پایه | بدون نظر
نیروی پیشران یا تراست thrust
معمولا توسط موتوری که بروی تنه نصب شده است تامین می گردد ( در اینجا از مقوله دست پرتابی و لانچر صرفه نظر کرده ایم )
موتور تنه های پروازی به طور متداول به دوگروه تقسیم می شوند : الکتریکی و سوختی
موتور های الکتریکی :
– موتور های براش(ذغال دار ) هنوز تولید می شود ارزان است لیکن توان کم و مصرف بالا دارد
– موتورهای براش لس : بدون ذغال و روتوری هستند به دو گروه in runer و outruner تقسیم می شوند مکانیزم ساده اما شبیه موتور های سه فاز برق مستقیم را دارند .
شکل و نمونه ای از یک موتورهای براش لس را می توانید در اینجا ببینید
موتورهای سوختی :
– موتورهای پایه الکلی : دو زمانه و چهار زمانه دارند و سوخت آنها ترکیبی از الکل متانول و روغن سنستیک (معمولا کرچک خوراکی )می باشد .
شکل و نمونه ای از یک موتور مطرح الکلی را می توانید در اینجا ببینیدosmg0547-sellsheet
– موتورهای پایه بنزینی : آنها هم دو زمانه و ۴زمانه دارند و سوخت آنها ترکیب بنزین (معمولی یا سوپر ) با روغن موتور خودرو می باشد .
شکل و نمونه ای از یک موتور بنزینی را می توانید در اینجا ببینید
– موتورهای جت : همانند موتور های جت واقعی عمل می کنند سوخت آنها پایه نفتی است . (موتور های جت جهت راه اندازی در ابتدا یا از گاز متان بهره می برند و یا موتور براش لس کلاچ دار برایشان استارت می زند )