موتور ها : الکتریک – سوختی ( الکلی ، بنزینی ، جت )

نیروی پیشران یا تراست thrust

معمولا توسط موتوری که بروی تنه نصب شده است تامین می گردد ( در اینجا از مقوله دست پرتابی و لانچر صرفه نظر کرده ایم )

موتور تنه های پروازی به طور متداول به دوگروه تقسیم می شوند : الکتریکی و سوختی

موتور های الکتریکی :

– موتور های براش(ذغال دار ) هنوز تولید می شود ارزان است لیکن توان کم  و مصرف بالا دارد

– موتورهای براش لس : بدون ذغال و روتوری هستند به دو گروه in runer و outruner تقسیم می شوند مکانیزم ساده اما شبیه موتور های سه فاز برق مستقیم را دارند .

شکل و نمونه ای از یک موتورهای براش لس  را می توانید در اینجا ببینید

specifications

موتورهای سوختی :

– موتورهای پایه الکلی : دو زمانه و چهار زمانه دارند و سوخت آنها ترکیبی از الکل متانول و روغن سنستیک (معمولا کرچک خوراکی )می باشد .

شکل و نمونه ای از یک موتور مطرح الکلی را می توانید در اینجا ببینیدosmg0547-sellsheet

72fsa-manual.os

– موتورهای پایه بنزینی : آنها هم دو زمانه و ۴زمانه دارند و سوخت آنها ترکیب بنزین (معمولی یا  سوپر ) با روغن موتور خودرو می باشد .

شکل و نمونه ای از یک موتور بنزینی  را می توانید در اینجا ببینید

osmg1555-rcsf. benzini

 

– موتورهای جت : همانند موتور های جت واقعی عمل می کنند سوخت آنها پایه نفتی است . (موتور های جت جهت راه اندازی در ابتدا یا از گاز متان بهره می برند و یا موتور براش لس کلاچ دار  برایشان استارت می زند )

 

 

468 ad

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>