گیرنده و فرستنده

یکی از دغدغه خاطرهای مهم و اساس مدلرها چه آن کسانی که هواپیما می پرانند یا گلایدر باز ها و هلی کوپتر رانها ( در قایق و ماشین کنترلی و … نیز مصداق دارد)

مطلب مربوط به  کنترل  دقیق و ایمن وسیله ای است که در اختیار دارند این کنترل از طریق ارسال فرامین توسط دستگاه فرستنده و دریافت آن توسط گیرنده در تنه پروازی یا مدل شما انجام می شود .

یکی از سوالات مهم کسانی که شروع به کار مدل می کنند و به دلایلی مختلف می خواهند رادیویی که در پک خریدشان بوده را عوض کنند ( اعم از اینکه  بردش کم شده ، فرامین اشتباه می دهد یا نمی دهد ، امکاناتش در تنظیم دقیقتر محدود است و …)  اینست که چه رادیویی(فرستنده و گیرنده ) را تهیه کنند و … تفاوت اساسی در بین مارکها و برند های معروف در چیست و چه گونه باید انتخاب کنند و مهم تر اینکه بعد از خرید چگونه با آن کار کنند ؟ .

ادامه مطلب با توجه به بستر موجود در کشورمان تنظیم شده و این مبحث در خارج از ایران دارای ابعاد متفاوتی است که از حوصله این نوشته خارج بوده و در مباحث پیشرفته به آن بعدا اشاره خواهیم داشت . مطلب پر متنی است که پیشنهاد می کنیم سر فرصت و با حوصله مطالعه بفرمایید و توقع نداشته باشید که در انتهای مطلب به یک توافق خرید برسید . چرا که  توابع متغییر بسیاری مانند سقف هزینه خرید شما ، میزان تجربه و دانش پرواز بدست آمده برای شما ، گروه مدلری که  که با آن عجین هستید و … در خریدتان موثر خواهد بود و تحقیق خودش را شخصا  توسط شما می طلبد .

در حال حاضر در ایران برند های معروف JR – Fotaba-Snowa-Hitek بیشترین فروش محصول را دارند .

Jr از همه معروف تر بوده و قدیمی ها بیشتر با آن آشنا بوده و تجربه کار با آن را دارند.

گستره کار جی آر زبان زد بوده و منوهای فراوان و تنظیمات گوناگونی دارد .

Snowaچند سالی است که وارد بازار داخلی شده  و جای خود را بدست آورده

تنظیمات منوی خاص خود را دارد سبک وزن است و خوش دست بسیار از دوستانی که هواپیمای سبک و کوچک دارند یا هلیکوپتر می پرانند از آن استفاده کرده اند.

Fotaba نیز از رادیوهای خوب و معروف دنیای مدلر هاست که سابقه خوبی دارد

و تا ۱۸ کانال فرامینش هم وارد شده .

Hitek رادیو های جمع و جوری ارائه کرده و  منوهای خاص خودش را به رخ می زند

هایتک نیز در سنوات اخیر توسط خریدارانش با استقبال مواجه بوده و احبار نارضایتی از آن کم به گوش رسیده است .

در این میان برند های چینی  موجود در پک های آماده پروازی ، و برند های مختلف نیز برای خود بازارگشایی کرده و برای کسانی که شروع به کار مدل می کنند به خاطر مبلغ بهای کم مشهور شده اند تعدادی از برند های این گروه عبارتند از:

Dynam-Fms – Art Tech  و …

اعلام نظر در خصوص کاراییی گروه دوم به سختی فرایند برند های معروف فوق الاشاره است چراکه در دست بعضی خریداران به بهترین کاراییی خودی نشان داده اند و در بعضی خرید ها ، بی علت کارائیشان را از دست داده اند و اطمینان ناپذیر هستند .

بلاشک  اگر بابت هزینه کردن و خرید یک رادیوی خوب دغدغه ای ندارید. پیشنهاد اول اینست که یک رادیوی خوب تهیه کنید .

پیشنهاد دوم خرید گیرنده دوم همزمان با خریدتان است مخصوصا اگر از برند های چینی استفاده می کنید

چرا که در سقوط تنه پروازیتان براحتی امکان آسیب پذیری دارد و فرستنده بدون گیرنده فایده ای ندارد .

معمولا در بین فرستنده ای ارزان قیمت گیرنده تا ۱/۵ پک اصلی و برا ی برند های معروف تا ۱/۴ قیمت دارند که البته به بازار عرصه و تقاضا نیز در زمان خریدتان نیز وابسته می باشد .

خلاصه اینکه مفصل تحقیق کنید  بعد  رادیوتان را بخرید .

تاکید داریم اگر می توانید بابت خرید رادیوی خوب  هزینه کنید ، امساکی بخرج نداده و در اسرع وقت اقدام کنید چرا که در ادامه کار با مدل از فوائد بسیارش برخوردار خواهید شد

 

 

 

 

468 ad

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>