چگونه در زمان باد کراس ( باد از پهلو ) لوپ بزنیم

چگونه در زمان باد کراس ( باد از پهلو ) لوپ بزنیم

یکی از تمرینات پروازی برای مدلرهایی که مراحل ابتدایی را گذرانده و با استیک ها و فرامین آشنا شده اند انجام

مانور لوپ است که قبلا در بخش مانور ها و آموزش به آن اشاره شده است . می خواهیم در این مطلب نحوه انجام مانور لوپ را در زمانی که باد کراس ( باد پهلو داریم ) را توضیح بدهیم :

این متن اقتباس و ترجمه  آزادی است از نوشته :   Crosswind Corrections During A Loop  

نوشته شده توسط آقای DAVID SCOTT که در سایت مدل ایرپلان نیوز منتشر نموده اند .

وقتی که شما مانور لوپ را انجام می دهید در مسیر انجام مانور به خاطر غلبه بر نیروی جاذبه قسمتی وجود دارد که کمترین نیروی پیشران را خواهید داشت ( منظورمان انجام و ترسیم  یک دایره کاملا کروی در آسمان توسط هواپیمای شماست و نه ترسیم مسیر منحنی و شلجمی ) . در این قسمت از مسیر باد پهلو باعث می شود که هواپیما از مسیر خود حارج شده و از تعادل حرکتی مسیر دایره ای رو به بالا   خارج شود . کافی است در این هنگام مقداری رادر ( سکان عمودی )  به سمتی که باد پهلو می وزد بدهیم . میزان فرمان رادر به میزان سرعت باد کراس بستگی دارد که با تمرین آن را حس نموده و لمس  خواهید نمود .

توجه بفرمایید اگر لوپ را در ۲ نیم دایره عمودی تقسیم کنیم و در زمان ورود به نیم دایره دوم بعد از  تاج مسیر

باد برقرار بود با می بایست  از رادر استفاده کنیم لیکن با مقدار کمتری .

همچنین یادآوری مینماید انجام مانور لوپ در باد کراس به تراتل بیشتری نسبت به حالتی که باد وزش نداشته باشد نیاز خواهد داشت .

برای راهنمایی بیشتر به شکل زیر توجه کنید .

 

 

468 ad

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>