نحوه ترمیم رزوه های شکسته و آسیب دیده

نحوه ترمیم رزوه های شکسته و آسیب دیده

ممکنست زمانی برسد که به دلایل مختلف محل نصب پیچی رزوه به رزوه شده و یا رزوه به شدت آسیب ببیند

به عنوان مثال آسیب دیدگی محل بستن شمع موتور های سوختی

هلی کویل

محصولی است که برای تعمیر رزوه پیچ ها کارایی دارد و می توانید از آن استفاده کنید .

هرچند آرزو داریم که برایتان پیش نیاید .

آدرس وب شرکت ایرانی نماینده مربوطه وبه قرار ذیل بوده

Link text

و در این جا مختصری از مشخصات و کارایی هلی کویل را درج می کنیم :

رزوه های صدمه دیده :

از بین رفتن رزوه های مادگی در قطعات مختلف فلزی از جمله مشکلاتی است که اغلب صنایع با آن مواجه شده و جهت رفع آن معمولاً به عملیات مختلفی از قبیل گشاد کردن محل رزوه، قلاویز کاری مجدد، جوشکاری، بوش گذاری و غیره مبادرت می ورزند که گذشته از آنکه انجام این عملیات در پاره ای از مواقع به علل مختلف از جمله کم بودن ضخامت قطعه، عدم امکان باز و بسته نمودن آن و ….امکان پذیر نمی باشد، موجب اتلاف وقت و هزینه زیاد نیز خواهد بود، درحالیکه با استفاده از هلی کویل، رزوه های مادگی مطابق با استانداردهای بین المللی ایجاد می شود که از هر جهت بر رزوه های معمولی ارجحیت دارد.

هلی کویل چیست ؟

مغزی هلی کویل ، مفتولی با جنس فولاد ضد زنگ بوده که ، به صورت فنر پیچیده شده و قابلیت جایگزینی کلیه رزوه های مادگی میلیمتری و اینچی موجود در جهان را داراست .

ساخت این مغزیها بدون استفاده از حرارت صورت گرفته و این امر موجب مقاومت کششی درحد ۱۴۵ کیلو پوند بر متر مربع در مفتول فولادی مورد استفاده، می گردد. با جایگذاری مغزی هلی کویل مقاومت رزوه در برابر اصطکاک، فرسودگی و استهلاک بطور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و پیچ قبلی نیز کماکان قابل استفاده خواهد بود.

 

 

موارد استفاده هلی کویل:

● کاربرد مغزیهای هلی کویل در تولید قطعات جدید به ویژه در فلزات سبک

● کاربرد مغزیهای هلی کویل برای تعمیر رزوه های صدمه دیده و بازسازی تولیدات از رده خارج

هلی کویل می تواند در کارگاههای متالوژی ، فلزکاری، ماشین سازی، شیمیایی و بطور کلی همه صنایعی که بنحوی با پیچ سروکار دارند مورد استفاده قرار گیرد. از جمله یکی از موارد استفاده از مغزیهای هلی کویل، بکارگیری آن در سر سیلندر اتومبیل و موتورسیکلت( محل بسته شدن شمع ها) و محل بستن پیچ تخلیه روغن موتور می باشد .

سایز هر هلی کویل بر اساس سایز پیچی که می باید در محل استقرار هلی کویل بسته شود شناسایی می گردد به عنوان مثال اگر درقطعه ای قرار است از پیچ سایزM6 استفاده شود، برای تقویت محل رزوه مادگی باید از هلی کویل با سایز اسمی M6 استفاده شود که در حالت عادی قطر هلی کویل نصب نشده قدری بیش از M6 می باشد که بعد از جایگذاری ، قطر داخلی آن، مناسب برای بستن پیچ سایز M6 خواهد بود.

طول هلی کویل بر مبنای ضریبی از قطر آن (d) بوده و معمولاً هر هلی کویل با طول های ۱d ، ۱٫۵d ، ۲d و….. شناسایی می گردد.

 

 

 

 

468 ad

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>