روش سوراخ کردن کال برای خروجی اگزوز
نوشته شده توسط admin در دسته اخبار و اطلاعیه ها, ساخت و تعمیرات | بدون نظر
بسیاری از تنه ای کارخانه ای در کیت های موجود دارای یک کال کامل هستند که برای لوله اگزوزشان محلی تعبیه نشده و این طبیعی است چراکه حسب انتخاب موتور شما محل این حفره متفاوت خواهد بود .
پیشنهاد میکنیم هر مدلری یک دستگاه فرز مینیاتوری را تهیه و در دسترس داشته باشد و در پایین
یکی از تکنیک های سوراخ کاری کال را مرور می کنیم :
پس از نصب موتور و اگزوز یک تکه مقوا را بریده و به اندازه حفره لازم دایره ای از آن را سوراخ می کنیم . قبل آن همانطور که پایین شکل معلوم است لبه انتهای کال را خط می زنیم تا مشخص شود و جابه جا نبریم .مقوا را با چسب به طور موقت به تنه می چسبانیم
الگو را کنار زده و کال را سر جای خود می گذاریم .
دایره الگو را با خودکار به کال منتقل میکنیم .
کال را درآورده با سرمته مناسب محیط دایره
را مسلسل سوراخ کاری میکنیم .
با کمک تیغ آرام آرام سوراخ ها به محل برش الگو نزدیک میکنیم .
و با سمباده کاری دایره را تمیز درمیآوریم .
البته فرز اگر داشته باشیم سریعتر این کار میسر خوهد شد
یکی از سر فرزهای مناسب سمباده گرد تخت است که خیلی سریع برش و دایره مورد نیاز را در اختیارتان قرار می دهد .
البته پیشنهاد می کنیم از قبل با فرز تمرین کنید مثلا روی قوطی پلاستیکی نوشابه خانواده .