محاسبه نسبی توان تحمل بال

در این خصوص آرا و عقاید حرفه ای متنوعی ارائه شده که ترکیبی از مقادیر پارمتریک مهندسی ،

انتخاب مصالح مناسب ساخت با سختی و مقاومت متناسب ، تجارب ساخت و حتی استنباط

درونی مدلر و سازنده با تجربه است .

هرچند در دنیای صنعتی و مدرن امروزی صرفا محاسبات مهندسی و بازخورد نظرات مشتریان و گزارشات واحد کنترل کیفیت

ملاک عمل می باشد .

با توجه به اینکه عملا برخی از این محاسبات و دسترسی به تحقیقات  و بازخورد مشتریان برای

یک مدلر عاشق پرواز و با امکانات ساخت در منزل یا یک انباری و کارگاه کوچک میسر نمی باشد

جداول محاسبه ساده نیز ارائه شده که کار گشاست .

ذکر این نکته حائز اهمیت است که انتخاب نقشه صحیح و کالیبره شده که نمونه هایی از آن

ساخته شده و  استفاده شده و همچنین دقت در  مراحل ساخت استفاده از اتصلات صحیح

و مواد اولیه مناسب نیز در کیفیت ساخت موثر می باشند .

با استفاده از آدرس ذیل می توانید مشخصات بال خود را وارد نموده و میزان تقریبی تحمل ریشه بال را بدست بیاورید

بدیهی است بارگزاری  کیلوگرم بدست آمده بروی ریشه بال در حالی که دو سر بال بدون تکیه گاه باشد

به دلخواه شما ست ، پیشنهاد می کنیم قبل از روکش کردن بارگزاری کنید که در صورت مشاهده ضعف احتمالی آن را تقویت و یا دوباره سازی بفرمایید .

در ادامه صفحه می توانید مابقی محاسبات مربوط به بال را هم مشاهده بفرمایید

شرح توابع به قرار ذیل است :

لیفت بال ( نیروی برا ) : L

CL: ضریب برا  ( ضریب لیفت )

P: دانسیته هوا

V: سرعت هواپیما

A: مساحت بال

    برای استفاده از نرم افزار اینجا را کلیک کنید

468 ad

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>