کنترل قبل از هر پرواز – چک لیست

برای پروازی خوب و خوش و ایمن رعایت نکات ذیل قبل از هر پروازی ضروری است :

۱- کنترل برد فرستنده (اگر تازه بایند شده است – اگر در پرواز قبلی تنه را زمین زده اید – اگر در نوبت قبلی احساس کردید که درست فرمان ارسال نمی شود – اگر رادیو کنترل خوبی

نخریده اید ) بحث بایند کردن را در مطلب دیگری توضیح داده ایم

۲- کنترل کلیه قسمت های تنه :

بال ها  : (ترک خوردگی در سطوح رو و زیرین نداشته باشند )

( اگر بال بالسا دارید ریب ها سر جایشان بوده و شانه خالی نکرده باشند و … )

سطوح تنه : پهلو ها و زیرتنه ترک و آسیب نداشته باشند

سطوح فرامین : لینک ها و شیپوریها قطعی و لقی نداشته باشند. لولا ها و اتصالات درست کار کنند و لقی و جدا شدگی نداشته باشند  ، درجه حرکت رادر ، الوران ، الویتور ، فلپ ها کنترل شود .

اتصالات برقی : فیش های موتور الکتریک ، اسپید کنترل ، سروو ها ، گیرنده و … محکم سرجایشان باشند

نیروی پیشران : اتصال ملخ ، اسپینر کنترل شود تراست موتور کنترل شود (معمولا هواپیمای الکتریکی را با درست در هوا محکم گرفته و تراتل (گاز) می دهند ببینند وزن خود را خنثی می کند یا خیر ) در خصوص موتور های سوختی معمولا دو پا را جلوی الویتور گذاشته و تراتل می دهند و میزان پیش رانش را کنترل می کنند .

ارابه فرود و چرخ ها : اتصال ارابه فرود و محور چرخ ها را کنترل کنید ، فوم یا لاستیک چرخ ها

را بازبینی کنید (بهتر است همیشه با چرخ های سالم فرود بیایید )

اگر چرخ اصلی جلو دارید و دوچرخ عقب حتما در حرکت رادر حرکت چرخ را هم چک کنید

اگر چرخ های باز و بسته شو دارید(در جت ها ، هواپیماهایی مثل موستانگ و… رایج است )

به اصطلاح ریتراکت یا ریترکت اتصالات آن کنترل دقیق بشود ، دریچه و لولا و جای برگشت چرخ کنترل شود ، دو سه نوبت قبل پرواز باز و بسته کنید تا از صحت کارکردش مطلع شوید

(همیشه به سروو  ریترکت ها توجه خاص داشته و از بهترین مدل ممکن استفاده کنید )

 

468 ad

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>