چگونه لوپ کوتاه بزنیم – آبشاری زدن به سمت داخل – inside water fall

با مکانیزم لوپ آشنا هستید

حرکت رو به بالا با تمام قدرت و کشیدن تمام  الویتور به سمت پایین تا به بالای نیم دایره برسد کم کردن تراتل و آرام رها نمودن استیک الویتور  و برگرداندن به حالت اولش

این مسیر دایره ای معمولا قطر بزرگ دواری  را طلب می کند که شعاع این دایره بستگی به نوع هواپیما و قدرت موتور

و سطوح فرامین دارد . نوعی از این گردش دایره ای ( لوپ وجود دارد ) که به میکرو لوپ و یا گردش آبشاری  به داخل معروف است.

و در این جا برای انجام این مانور توضیحاتی آورده شده است :

هواپیما را به ارتفاع مناسب می رسانیم ( این ارتفاع را به تجربه بدست می آورید اگر در ابتدای کار هستید یا تنه جدیدی فراهم نمودید به ارتفاع بالاتری رفته و تمرین را در آن ارتفاع آغاز کنید )

جهت پرواز را رو به باد قرار داده  الویتور را تمام بالا کشیده  (full up-elevator)  با تمام تراتل ( تمام گاز ) و یک مقدار رادر به سمت راست ( در صورتی که سر هواپیما به سمت چپ شما باشد و باد از چپ به راست بوزد ) اگر موقعیت پرواز

برعکس بود رادر را باید برعکس حرکت دهیم .

مدلمان که نیم پشتک زد و نوکش  به سمت زمین قرار گرفت ، گاز( تراتل   را بسته و رادر را بر می گردانیم .

دقت می کنیم وارد حالت رول نشود و حول محور افقی دور نزند . به انتهای دایره چرخش که رسد چند درجه گاز داده و دوباره با مقداری کمی  رادر راست دادن مسیرش  را اصلاح می کنیم تا به حالت استقرار اولیه برسد .

دقت بفرمایید این مانور به طور پیش فرض با ۶۰% بازی  الویتور  و فول گاز بودن انجام شود عالی است .

همچنین این مانور را برای هواپیما های ۳دی و بال وسط پیشنهاد می کنیم لیکن تجربه با تنه های بال رو و بال زیر

آن نیز خالی از لطف نیست .

به عکس زیر توجه فرمایید .

این نوشته ترجمه آزادی است از fly the waterfall  نوشته David Scott برگرفته از نشریه مدل ایرپلان نیوز

 

468 ad

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>