مقررات عمومی و آنچه که قبل از هر پرواز باید رعایت کنیم – general rules &flight chek list

متن ساده و روانی است که انگاری دوستان مدلر در پرشین آرسی نقل کرده اند لیکن به آرسی دیتا غیر مستقیم رسیده است :

آنچه که قبل از هر پرواز   و در حین آن  باید رعایت کنیم :

۱-  همیشه قبل از هر گونه اقدامی در زمین پروازی که افراد دیگری در حال پرواز باشند ، فرکانس رادیویی خود را با آنها چک کرده و در صورت خالی بودن باند فرکانس از رادیوی خود استفاده نمائید . با آمدن رادیو های رنج گیگا این موضوع منتفی شده لیکن اگر رادیوی فرکانسی داشتید حتما سر زمین اعلام کنید.

۲-  قبل از روشن کردن موتور هواپیمای خود را کاملا چک نموده و آزمایش برد رادیو با آنتن بسته    ( rangecheck  ) را حتما انجام دهید . در رادیو های جدید امکان ارسال در فرکانس با شدت پایین فراهم شده تا اگر در رنج ۴۰ متر کار کرد مابقی فواصل در امنیت باشد .

۳-    در هنگام روشن کردن موتور ، در صورت امکان از کسی بخواهید هواپیمای شما را محکم نگه دارد و همچنین هنگام take off   هواپیمای شما را روی باند نگه دارد .

۴-  در هنگام استارت یا تنظیم موتور توجه داشته باشید که بر روی زمین پارچه یا اجسام سبک نزدیک ملخ هواپیما قرار نگیرد .

۵-  از تجمع افراد در دور هواپیما در هنگام روشن شدن موتور بخصوص آزمایش آن با دور بالا جداً خود داری نمائید ، چون در صورت شکستن ملخ و با رها شدن آن ممکن است صدمات جبران ناپذیری به افراد وارد گردد .

۶-  هیچ گاه از ملخ شکسته ، تعمیری و یا دست ساز استفاده ننمائید پس از هر بار فرود سخت ملخ را چک نموده و مطمئن شوید ملخ دارای شکستگی و ترک خوردگی نمی باشد .

۷-    در صورت مشاهده ایراد درقسمت یا قسمت هایی از هواپیما تا شناسایی و رفع ۱۰۰ % آن از پرواز دادن خودداری نمائید .

۸-    هیچگاه در مکانهایی غیر از محل مخصوص پرواز هواپیمای مدل اقدام به پرواز ننمائید .

۹-  پرواز در نزدیکی کابل های برق فشار قوی ، پادگانها ی نظامی و مناطق ممنوعه ، مناطق مسکونی و پارکها و نیز پرواز بدون هماهنگی با برج کنترل در نزدیکی فرودگاه ها بکلی ممنوع میباشد و ممکن است باعث بروز مشکلات جدی گردد .

۱۰-در صورت عدم آشنایی با هواپیماهای جدید و یا عدم مهارت کافی در کنترل هواپیما حتما از افراد با تجربه در این فن کمک بگیرید و به نصایح آنها عمل کنید .

۱۱-در روزهایی که وضعیت جوی مناسب نیست مانند هوای ابری ، مه غلیظ باران ، برف شدید از پرواز خودداری نمائید .

۱۲-از پرواز دادن هواپیما تا مسافتی که چشم شما قابل به تشخیص آن نیست پرهیز نمائید .

۱۳-در روز های آفتابی از عینک تیره استفاده نمائید و مسیر پرواز را طوری انتخاب کنید که هواپیمای از داخل نور خورشید عبور ننماید .

۱۴-در هنگام پرواز از شیرجه کردن به سمت تماچاشیان و یا پرواز بر روی سر آنها خودداری نمائید زیرا در این زمان اگر هواپیما دچار نقص فنی شود احتمال خطرات جانی و مالی بیشتر است .

۱۵-در هنگام فرود همیشه با صدای بلند فرود آمدن هواپیما را اعلام نمائیدتا افراد حاضر در روی باند و یا نزدیکی آن از این مسئله مطلع شده و خود را از مسیر فرود دور سازند .

۱۶-همیشه توجه داشته باشید که بیشتر از ۳ هواپیما همزمان پرواز داده نشوند . البته این به ظرفیت باند پروازی نیز بستگی دارد ( ظریفی میگفت ما ۱۰ تایی هم پراندیم ….  چنتاش کرش داد )

۱۷-در هنگام پرواز همیشه در کنار باند بایستید و محل ایستادن را طوری انتخاب کنید که خورشید در اکثر مواقع پشت سر شما قرار بگیرد و هواپیما باید روبروی شما با فاصله حداقل ۵ متر و از سمت راست به چپ و یا چپ به راست شما حرکت کند .

۱۸-همیشه قبل از take off   و هنگامی که هواپیمای شما در روی باند قرار دارد تمامی فرامین را دوباره کنترل کرده و سپس اقدام به پرواز نمائید .

۱۹-بعد از take off  بدون آنکه از روی باند منحرف شوید به اندازه کافی ارتفاع بگیرید تا در صورت خاموش شدن موتور یا اشکالات دیگر بتوانید سریع به روی باند دور بزنید .

۲۰-اگر در هنگام پرواز مایل به انجام عملیات اکروباسی هستید باید آنرا درست در روبروی خودتان و در فاصله و ارتفاع مناسب انجام دهید .

۲۱-همیشه قبل از انجام دادن عملیات تمامی مراحل آنرا در ذهنتان یکبار مرور کرده و سپس اقدام به عملیات نمائید،ضمناً تصمیم گیری آنی و از انجام عملیات بدون فکر قبلی خودداری نمائید .

۲۲-در صورت خوب کار نکردن موتور و یا بروز هر گونه اشکالی ، هواپیما را فرود آورید و رفع اشکال نمائید. و هرگز با وجود اشکال به پرواز ادامه ندهید .

۲۳-ضمن پرواز از صحبت کردن با دیگران خودداری نموده و آنها را به سکوت دعوت کنید .

۲۴-سعی کنید جهت کم کردن ارتفاع از گاز نیز استفاده کنیدو با حداکثر گاز شیرجه ننمائید و تنها در هنگام اوج گیری از حد اکثر دور موتور استفاده نمائید .

۲۵-در هنگام فرود در یک لحظه تمامی باند را چک کرده و از عدم وجود موانع و افراد بر روی باند اطمینان کامل حاصل نمائید و بعد اقدام به فرود نمائید .

۲۶-داشتن آرامش عصبی در هنگام پرواز از شروط اولیه میباشد ، از پرواز دادن در هنگام عصبانیت یا ناراحتی فکری جداً خودداری نمائید .

۲۷-در صورت پرواز در نزدیکی فرودگاه ، همیشه حق تقدم به انواع هواپیماهای سرنشین دار فوق سبک- سبک – انواع گلایدر – شیمانگو ، و هواپیماهای بزرگ مسافربری و …….. بدهید و در صورت نیاز از شخصی جهت مشاهده اطراف جهت هشدار برای نزدیک شدن هواپیمای با سرنشین به محدوده پرواز مدل کمک بگیرید .

۲۸-در باند مدل ( زمین پرواز) یا هر زمینی مناسب جهت پرواز توجه داشته باشید که اگر از سمت راست زمین به سمت چپ زمین take off   کردید اولین دور به سمت راست و اگر از سمت چپ به راست take off   کردید اولین دور را به سمت چپ بزنید.

۲۹-حتی الامکان از آوردن کودکان به زمین پرواز خوداری نمائید .

۳۰- یک فرد مدلر به همراه مدل خود تمامی وسایل مورد نیاز برای پرواز را داشته باشد

( شب قبل از پرواز تمامی وسایل خود را چک لیست کند ) و از دست زدن به وسایل دیگران در روی زمین پرواز شدیداً خودداری نمائید مگر با اجازه صاحب آن .

۳۱-به هنگام حرکت درکنار زمین پرواز و جائی که دستگاههای رادیویی و مدلهای پروازی قرار دارند، شدیدا دقت نمایند که موجب خسارت به دستگاههای رادیویی نشوند. ( لگد زدن نا خواسته )

۳۲-همواره مقررات ایمنی را جدی گرفته و به آنها عمل نمائید.

The text is simple and clear for  Rc  pilot :

What we have to follow before and during each flight:

1 – Always before any action on the flight that other people are flying, radio frequency Czech with them and empty their use radio frequency band. GB suffer with the radio is off topic but if you have a radio frequency to the ground.

2 – Before starting the engine of his plane full range of Czech and test radio antenna package (rangecheck) sure do.

3 – When turning on the engine, if possible, ask someone to hold tight to your plane and take off the plane you hold the bond.

4 – Set the starter or engine note on the ground cloth or lightweight objects should be near the propeller plane.

6 – Grasshopper never broken, repaired, or do not use each time after hard landing handmade Czech propeller and propeller fractures and cracking is not sure.

7 – In case of faulty part or parts of the plane to fly to avoid detection and removal of 100%.

8 – Never in places other than a special place to fly model aircraft do not fly.

9 – flying near high-voltage power cables, military barracks and forbidden areas, residential areas and parks, without coordination with the flight control tower near the airport is completely prohibited and may cause serious problems to be.

11 – In the days when the weather is not suitable, such as cloudy weather, rain, dense fog, heavy snow refrain from flying.

12 – the flying aircraft to avoid the distance that your eye can not detect it here.

13 – Use dark glasses on sunny days and the flight path so choose not to cross the plane of the sun.

16 – Always be aware that they have flown more than 3 aircraft simultaneously. It also depends on the capacity of the runway (he was fine …. Chntash crash that Prandym We have 10 specimens)

a.

19 – After take off without enough altitude to make the runway if your deflected off the engine or other problems, you can quickly check out the band.

20 – when you want to fly, you have it right in front of Akrvbasy conduct yourself and do the right distance and height.

21 – Before ever doing it the whole process over again in your mind and then try the operation, also immediate decisions without thinking of the old refrain operations.

22 – If the engine is not working well or any problem, please fix the plane and get down. Do not continue to fly and never forms.

23 – The Flying refrain from talking with others and invite them to silence.

25 – The Czech descent, in a moment all the bands and the absence of obstacles on the runway and then take action to make sure you landed here.

26 – A nervous calm during the flight is the basic requirement, the refrain from flying when angry or upset mind.

27 – Flying in the face near the airport, always right types of manned aircraft ultralight – style – type gliders – Shymangv, and large passenger aircraft and …….. And if you need to see someone around to warn of approaching aircraft piloted flight range models get help.

Press the left.

29 – Do not use as much as possible to get the children off the ground.

30 – A Rc  pilot with everything needed to fly the model is

31 – When moving along the ground where flight and flight models are radio devices, highly accurate RF devices must not cause damage. (Unwanted kick)

32 – the safety rules seriously and take them to practice
مجموعه نرم افزار مک دانه سیب

468 ad

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>