ساخت هواپیمای مدل با فوم – ( فوم برد ، یونولیت ، دیپرون و … ) سری اول
نوشته شده توسط admin در دسته ساخت و تعمیرات, مفاهیم پایه | بدون نظر
فوم( توضیحات مفصل دارد که در مطالب بعدی به آن خواهیم پرداخت ) ، فوم برد ،
دیپرون و یونولیت از فومهای رایج و مورد استفاده مدلرها برای ساخت تنه های پروازی است
به طور معمول در فروشگاه های لوازم التحریر برای ما مدلرها تخصصی امکان تهیه فوم ساده و
فوم برد و از مراکز فروش و تولید فوم تهیه یونولیت میسر می باشد .
بهترین فوم برای ساخت مدل ، دیپرون و لترون است که متاسفانه در ایران دردسترس نیست .
بسیاری از مدلها با استفاده از آن ، هواپیماهای زیبا و قابل پروازی میسازند .
در کشورخودمان هم با فوم ساده معمولا تری دی های الکتریک جالبی ساخته شده ، لیکن ب
فوم ساده برای سایر مدل های تنه مناسب نبوده و بسیار شکننده می باشد.
بحث یونولیت و وایرکات را هم در مطلب دیگری ارائه خواهیم نمود .
اکثریت سازه های فومی ، از فوم برد ساخته می شود چرا که تقریبا ارزان قیمت بوده ،
پوشش ۲ طرف کاغذ ، آن را مقاومتر کرده و برش آن نیز راحت می باشد و معمولادر رنگهای
متنوع و در سایز های ۳ ، ۵ و ۱۰ میلیمتری و ابعاد ۷۰*۵۰ و ۷۰*۱۰۰ ارائه شده و نوع خارجی
پشت چسب دارش نیز قابل تهیه است.
از معایب بزرگ آن می توان موارد ذیل را عنوان کنیم :
– به علت روکش کاغذی آن ، جذب رطوبت بسیار داشته و با جذب آب تغییر شکل می دهد .
– فوم درونیش مانند بقیه فوم ها به چسب های پایه بنزینی و … حساس بوده و آب می شود.
– بر خلاف شکل ظاهریش بسیار بد سمباده می خورد و صرفا در راه کاغذش می شود سمباده
کاری کرد و در غیر این صورت کاغذش ، قلوه کن می شود و حجم سازی باآن راحت نیست .
– در کرشها ( زمین خوردن ها ) ممکنست دیگر قابل تعمیر نباشد .
– وزن آن نسبت به فوم ماکت سازی بسیار سنگینتر است ( سایز ۱۰۰*۷۰ با قطر ۵ میلیمتر ۳۵۰گرم وزن دارد)